duminică, 8 noiembrie 2009

Weekend movie - Post crisis consumer

Chiar si dupa terminarea crizei, comportamentele de consum vor rămâne traumatizate.

4 comentarii:

MIA spunea...

Mie unul mi se pare cam idealista abordarea respectivului. :(

Mihai Marcu spunea...

partea de mindful consumption este putin idealista, dar nu subestimez nici ce se va intampla cu publicitatea si marketingul.

MIA spunea...

Publicitatea clar va fi "lovită" - şi eu sunt sigur de asta. Va fi nevoie de tehnici noi, mesaje noi etc.

Şi pe undeva bănuiesc că "publicitarilor" le-a şi fost adresată prezentarea - dar atunci putea să o facă simplu şi fără să se lungească în considerente dubioase la alte aspecte ... ;)

Mihai Marcu spunea...

1929 a fost o criza a supracapacitatii de productie.

aveai un televizor, nu mai cumparai altul toata viata. schimbarea publicitarilor de la un mesaj functional ("produsul nostru e cel mai bun") la un mesaj personal, unde nu mai cumperi o functionalitate ci un stil de viata, o identitate a rezolvat temporar aceasta problema. Introducerea obsolescentei programate de catre producatori a ajutat mult.


Acum asistam la o noua schimbare. Ramane de vazut daca fi o noua era de frugalitate sau un stop temporar in orgia consumeristica bazata pe munca ieftina (deci neinflationista) a unui miliard de chinezi, indieni, romani si altii din "emerging markets".