luni, 21 septembrie 2009

Piata telecom blocata?

Probabil ca ati auzit despre noile abonamente ale Orange Romania SA. Acum aflam si motivatia:

"Nu mai puteam continua asa, piata ajunsese intr-un punct mort, in care singura intrebare devenise cate minute vom oferi data viitoare clientilor".
(sursa: ZF)

Piata nu e intr-un punct mort, ci doar s-a maturizat, iar cresterile de pana acum nu mai sunt repetabile. Englezii au o vorba:"You can put lipstick on a pig but it's still a pig". La fel ca dial-up-ul in 2009 si "super-optiunile" cu minute in retea seara si in weekend.

Avand in vedere situatiile neplacute de care m-am lovit atunci cand au fost necesare alte operatii decat plata facturilor, nu as fi foarte mirat ca asa-zisul "blocaj" al pietei sa fie problema interna a companiei.

3 comentarii:

Anonim spunea...

Mda..companiile de telefonie de la noi continua sa trateze piata de la noi ca pe una in dezvoltare!
Se vede clar din politica de produs si de pret..ca la promovare si distributie stam OK..
Interesant cand s-or gandi sa aduca la zi si alelalte 2 element de marketing adica pretul si produsul(e)...
Hal de director comercial...domnle' pierdem piata din mana...acu ca a ridicat consiliul concurentei spraceana spre ei si nu mai pot sa mearga pe blat cu tarife ridicate si produse de toata jena. Oricum la foame de banic are e la buget si la modul in care se stabilesc amenzile la Consiliul Concurentei (parca sunt procente din CA) imi permit sa cred ca anul viitor vom vedea niste "investigatii" de pomina...care sa aduca incasari grase la buget.De la multinationalii astia care nu plateste la baronii local nimic (macar o taxa de protectie pentru magazinele alea multe si portocalii..:))
Apropo, faza adevarata din"teritoriu": intr-un judet de provincie (exprimare pleonastica, sorry) s-a zvonit printre angajatii de la DGFPCF (adica la Finante pe scurt, unde director e un PD-ist) ca magazinele astea portocalii de pe centru sunt ale PD si ca nu trebuie controlate prea des..:))) Ma gandeam ca nu au fost prea inspirati astia de la Vodafone sa isi faca magazinele cu rosu...:D

Mihai Marcu spunea...

exact, la o penetrare a telefoniei mobile de peste 100%, se livreaza aceeasi ciorba reincalzita - produse extrem de segmentate si oarecum jenante peste 2009.

nu mai aduc aminte de calitatea infioratoare a relatiilor cu clientii, nu reusesc sa-i conving sa factureze corect un pfa.

pe vremea mea, tema predilecta la sesiunile de lucrari la ase erau nenumarate demonstratii cum piata telecom din romania prezenta caracteristicile unui oligopol (asta se intampla in 1998).

Dan spunea...

Cunosc problema...Gogoneata &co
Mai era exemplul cu Petrom si cu Electrica...pe la distorsionarile pietei..:))
Daca din 1998 isi dadusera seama "baietii" dsptepti din ASE ca astia fac oligopol si tot nu s-a schimbat nimic nici acum...vorbele "este" de prisos...