vineri, 6 februarie 2009

Isarescu - live

"Nu avem o problema de finantare a datoriei publice, ci a sectorului privat".

"I: Nu va reprosati relaxarea creditarii din 2007?

R: Am cumparat 10 miliarde de euro in 2007. Nu am cumparat atunci mai multa valuta pentru a nu pune presiune pe inflatie, insa da-i romanului mintea de pe urma.

Cuvantul "relaxare" e folosit obsesiv. Pana la intrarea in UE am avut norme centralizate apoi ne-am adaptat la sistemul european. Daca am relaxat prea devreme, asta mi-as putea reprosa. Cand am intrat in UE, am dat bancilor drept sa-si faca normele de creditare; am constat ca unele au sarit calul. Asta a fost miscarea adevarata. In conditiile de exuberanta irationala, probabil trebuia sa punem capastru mai puternic bancilor."

ZF: "Suntem in discutii In ceea ce priveste un eventual acord de finantare.";


ZF: "Politica monetara este in continuare supraincarcata. "

"Pe masura ce acest buget va fi aprobat si va intra in functiune. Este mai mult decat de salutat, exprim sprijinul total al BNR pe politica salariala si reorientarea cheltuielilor bugetare dinspre partea de consum spre partea de investitii. Nu putem sa incepem relaxarea politicii monetare pana cand propunerile sau prevederile nu devin fapte".

ZF: O banca, cu solventa mare, s-a confruntat cu o problema de incredere si i-am acordat un credit de lichiditate."

Niciun comentariu: